6 lipiec - Drugi dzień. Zwiedzamy Wiedeń

Temat: 4 z 15

O 8 rano śniadanie a potem ... zwiedzanie Wiednia.

Przejechaliśmy Ringstrasse najbardziej reprezentacyjnym bulwarem miasta (przepiękne kamienice i pałace) do centrum miasta. Po drodze zabraliśmy lokalnego przewodnika Panią Joasię, która bardzo ciekawie opowiadała nam o historii zwiedzanych zakątków.

Pierwszym naszym przystankiem był urokliwy Hundertwasserhaus. Przepiękna komunalna kamienica z ogrodem na dachu. Mieliśmy tu chwilę na zrobienie zdjęć oraz na zakup pamiątek. Wszystko można zobaczyć tutaj

Następnym cudownym miejscem była Opera Wiedeńska. Byliśmy na widowni, na deskach słynnej sceny oraz w salach gdzie pito szampana podczas przerw w balach karnawałowych. Oczywiście musieliśmy tam zaśpiewać , ale niestety nie udało się nam tylko zrobić na scenie tylko na głównych schodach opery. Zdjęcia z opery tutaj

Z opery prześliśmy do katedry Świętego Szczepana po drodze mijając fontannę i słuchając ciekawych opowieści pani Joasi.

Na placu przy katedrze mieliśmy czas wolny i każdy w swoim własnym zakresie mógł zwiedzać samo centrum Wiednia. W katedrze mogliśmy odpocząć i posłuchać wspaniałego koncertu. Spacer ulicami Wiednia tutaj

Następnie udaliśmy się do dawnej letniej rezydencji cesarzowej Sisi - Schonbrunn (w tłumaczeniu Piękne Źródło). Tu spędziliśmy trochę czasu w ogrodach, podziwialiśmy fontannę Neptuna, część wycieczki wspięła się na Gloriettę (wzgórze z którego można było podziwiać wspaniałe widoki). Można było też odpocząć w pachnącym ogrodzie różanym. Zdjęcia tutaj

Do hotelu wróciliśmy ok 19-tej. Po obiadokolacji był przewidziany wieczorny spacer po Wiedniu (dla chętnych). Nieliczne grono (4 osoby) przeszło po oświetlonych ulicach Wiednia. Zobaczyliśmy Uniwersytet, kościoł Wotywny, Ratusz, park z pomnikiem Sisi, gmach Parlamentu. Do hotelu wróciliśmy tramwajem zmęczeni ale też i szczęśliwi bo warto było zobaczyć Wiedeń nocą. Wiele barw, podświetlone zabytki z naszej wieczornej przechadzki można zobaczyć tutaj (zdjęcia od Ani z GOK, ja nie zabrałam ze sobą aparatu)